Langer operaloopbaan danksy mondhigiëne


1c49f99450374de8a0f3f35590e9b7b9

2010/03/03

 1c49f99450374de8a0f3f35590e9b7b9

AL moes ek Sandra Nel in ’n sokkerskare ontmoet, sou dit

maklik wees. Geen mens kan so ’n bos rooi krulhare miskyk

nie.

Nie dat sy haar sommer tussen sokkeraanhangers sal begeef nie.

Dié boorling van Virginia is ’n operasanger en sowat 20

jaar al gevestig in Wene van waar sy as vryskut wyd en syd oor

Europa optree.

Ons gesels met haar jaarlikse besoek aan haar familie in

Suid-Afrika. Sy is allesbehalwe ’n sogenaamde vurige rooikop

en vertel met die grootste rustigheid hoe sy in 1992 met haar

laaste sente vir ’n oudisie in Wene gegaan het.

Aan die eindpunt van daardie rit het sy haar eerste aanstelling in

die mededingende Europese operawêreld gekry, in die Weense

Kamer-operageselskap.

Musiekreis

Sandra se musiekreis het op skool in Virginia begin toe die

onderwyser en koormeester Les le Roux haar ná ’n

sangklas aangesê het om agter te bly. Hy het haar potensiaal

uitgewys en met stembou begin. Later het sy in die Vrystaatse

Jeugkoor gesing.

Toe sy in matriek ’n studierigting moes kies, het sy op

mondhigiëne besluit waarvoor sy na die Universiteit van

Stellenbosch is.

Daar het sy sangles by Joy van Niekerk geneem.

Terwyl sy as gekwalifiseerde mondhigiënis in Bloemfontein

gewerk het, was die bekende Margaret van der Post haar

sangonderwyser en mentor.

sandra nelOok sy het gesê Sandra moet in Europa gaan sing.

Maar Sandra was rustig. Eers jare later, nadat sy ’n diploma

in opera en lied onder die befaamde Emma Renzi aan die destydse

Pretoriase Technikon behaal het en ’n tyd lank vir Truk-opera

gesing het, het sy gereed gevoel vir ’n professionele

loopbaan in die buiteland.

Tweede beroep

Deur al die jare het Sandra deeltyds as mondhigiënis bly werk;

nou nog. Dié tweede beroep is die rede waarom sy ná net

twee jaar by die Wien Kammeroper kon bedank en haar sonder

finansiële bekommernisse by die menigte vryskutsangers kon

voeg.

“Daar is ’n al hoe groter vraag na mondhigiëniste

in Wene. Ek is dus verseker van ’n inkomste in die tye wat ek

nie sing nie.”

Sandra “koop” as’t ware só ’n langer

lewe vir haar stem. “Ek kies net rolle wat my stem pas en

sorg ook dat ek nie te veel sing en my stem te vroeg uitput

nie.”

Repertorium

Sandra se repertorium sluit al die belangrike rolle vir ’n

jugendlich dramatische sopraan in – Tosca van Verdi, Leonora

in Beethoven se Fidelio, operas en operettes van Mozart, Puccini,

Johann Strauss, Humperdinck, Von Suppé en ander, in volle

mondering en in konsert-formaat.

“Ná byna twee dekades in Europa is my stem nog gesond en

nou reg vir die dramatiese rolle in Richard Strauss- en

Wagner-operas. Ek het reeds van dié rolle ingestudeer, soos

Salome (in Strauss se Salome), Ortrud in Lohengrin, Isolde in

Tristan und Isolde.”

Wanneer Sandra ’n kunslieduitvoering gee, soos verlede jaar

in November in Parys, sluit sy altyd Afrikaanse kunsliedere

in.

“Ek het in my program van Schubert-, Brahms en Wagner-liedere

ook Heimwee, Rooidag en Aandblom ingesluit, dit in Frans laat

vertaal en in die program laat druk sodat die gehoor die woorde kon

volg. Die mense was gaande daaroor.”

Vriende

Hoewel Sandra Duits vlot praat – “hoog-Duits, nie die

Oostenrykse dialek nie” – bestaan ’n groot deel

van haar vriendekring uit Afrikaanssprekendes in Wene.

“Ons het een keer ’n maand ’n diens in Afrikaans

waarvoor tussen 45 en 60 Suid-Afrikaners gewoonlik opdaag.

“Onder hulle is Johan Botha (tenoor), Wicus Slabbert

(afgetrede sanger en nou sangdosent) en Marelize Gerber

(koloratuursopraan saam met wie Sandra graag konserte gee).

Sandra is baie beslis dat sy ná haar sangloopbaan na

Suid-Afrika sal terugkeer. Maar solank sy as sanger in aanvraag is,

sal sy in Wene bly, want “as ek kan sing, is ek

gelukkig”.

Volksblad: ELRETHA BRITZ

Gekry vanaf: http://m.24.com/content/FullArticle.aspx?aid=389e5fee-02ca-4527-821b-fcb7875a8b2b&cat=Volksblad%20Vermaak&sh=Volksblad%20Vermaak